News and Events: Miscellaneous

Please note that this newsitem has been archived, and may contain outdated information or links.

26 October - 14 December 2004, Een Interdisciplinaire Collegereeks

Speaker: Johan van Benthem and Robbert Dijkgraaf
Title: Denkpatronen, hoe wiskunde en logica werken
Date: Tuesdays, 26 October - 14 December 2004
Time: 19:00-21:30
Location: Room A404, Gebouw A, Roeterstraat 15, Amsterdam
Target audience:
students (alfa, beta en gamma) and other interested parties
Costs: free for students and UvA-lecturers, € 150 for teachers
and UvA-alumni, € 210 for others.

(dutch only)
Logicus en universiteitshoogleraar Johan van Benthem en mathematisch fysicus Robbert Dijkgraaf geven acht weken lang hun visie op de thama's 'tellen', 'oneindig', 'symmetrie', 'bewijzen', 'paradoxen', 'waarschijnlijkheid', 'voorspelbaarheid' en 'spelen'. Vanuit hun eigen ervaring en viesie spreken zij over de 'onredelijke effectiviteit' van de wiskunde om de structuren om ons heen te vatten. Zij illustreren de rol van de moderne wiskunde en logica in alle mogelijke disciplines door onconventioneel, dwars door alle traditionele grenzen, juist de samenhang van de ideeënte benadrukken.

For more information, see http://www.iis.uva.nl/ or call the secretariat of the IIS (Institute for Interdisciplinary Studies) at 020-525 5190.