Archives

New PhD students at ILLC: Merlijn Sevenster and Sjoerd Druiven

As of 1 september 2002, the ILLC crew will be extended with Merlijn Sevenster and Sjoerd Druiven. They will join us as PhD students working on the InIGMA project under Johan van Benthem and Peter van Emde Boas. Before them, Merlijn Sevenster can occasionally be found in room P.318 in the Euclides building. Below you can find a small (dutch) text Merlijn has written to introduce Sjoerd and himself.

Samen met Sjoerd Druiven zal ik per 1 september dit jaar beginnen met het InIGMA-project onder leiding van Johan van Benthem en Peter van Emde Boas. Het InIGMA-project heeft onder meer ten doel een framework voort te brengen waarin imperfect knowledge games gemodelleerd kunnen worden. Dat is de semantische kant van de zaak. Daarnaast zullen we ons ook gaan bezig houden met complexiteits-theoretische vraagstukken aangaande dit framework.

Ik ben aan de UvA afgestudeerd in AI, en volg nu het instapprogramma Filosofie, wederom aan de UvA. Ik ben begin dit studiejaar afgestudeerd op een scriptie over parallel lerende Version Space-algorithmes onder supervisie van Maarten van Someren. Tot 1 september zal ik sporadisch aanwezig zijn op de logica afdeling van de Wiskunde faculteit: Als de computers beneden bezet zijn ga ik naar mijn pied-a-terre, waar ik in alle rust kan doen alsof ik een echte wetenschapper ben. Die rust wordt, helaas, vrij vaak verstoord door mensen die naar Marco Vervoort vragen. Marco Vervoort zal wel belangrijk zijn en moet ik dus te vriend houden.

Sjoerd is op dit moment bezig zijn scriptie af te maken aan de universiteit van Groningen. Het onderwerp van zijn scriptie is sterk gelieerd aan het InIGMA-project; zijn scriptie bedekt het destilleren van kennis, in een imperfect knowledge game situatie, na aannames omtrent zijn strategie (zoals rationaliteit).

For more information, contact Merlijn at .