Archives

Part-time temporary position as lecturer Formal Methods, Utrecht (The Netherlands)

Vacature Universitair Docent Formele Methoden

De Universiteit Utrecht heeft een krachtige ambitie ten aanzien van onderwijskwaliteit en studiesucces. Dat geldt ook voor de scherpe onderzoeksprofilering op vier thema?s: Duurzaamheid, Life Sciences, Jeugd & Identiteit en Instituties. De Universiteit Utrecht staat midden in de samenleving en draagt bij aan antwoorden op de maatschappelijke vragen van vandaag en morgen.

Aan de faculteit Geesteswetenschappen zijn ongeveer 900 medewerkers en 7000 studenten verbonden. De faculteit omvat vier kennisdomeinen: filosofie en religiewetenschap, geschiedenis en kunstgeschiedenis, media- en cultuurwetenschappen, en talen, literatuur en communicatie. Met het onderwijs en onderzoek op deze gebieden wil de faculteit bijdragen aan een beter begrip van Nederland en Europa in een sterk veranderende maatschappelijke en culturele context.

De enthousiaste en betrokken collega's en de uitstekende voorzieningen in de historische binnenstad van Utrecht, waar de faculteit is gehuisvest, zorgen voor een inspirerend werkklimaat. Bovendien biedt de Universiteit Utrecht aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden.

Taakomschrijving

Wij zoeken iemand met expertise op het snijvlak van informatica en logica.

U gaat werken bij het Departement Filosofie en Religiewetenschap, disciplinegroep Theoretische Filosofie. Deze groep doet o.a. onderzoek in de Bewijstheorie en Metamathematica (naar Constructivisme en naar Rekenkundige Theorieën).

Het te geven onderwijs is ten behoeve van de Bachelor Kunstmatige Intelligentie en de Master Articifiele Intelligentie. De te geven vakken omvatten inleidende vakken over Logica, Wiskunde, Datastructuren en Imperatief Programmeren en een gevorderd vak over Logic and Computation.

De inhoud van het onderzoeksdeel is primair bedoeld voor het schrijven van een onderzoeksvoorstel. Wij bieden coaching voor bijvoorbeeld het schrijven van een VENI aanvraag.

Aanbod

We bieden een tijdelijke aanstelling voor de periode 1 februari 2014 tot 1 september 2014 voor 0,5 fte (0,3 fte. onderwijs + 0,2 fte. onderzoek) en aansluitend van 1 september 2014 tot 1 september 2015 voor 0,9 fte (0,7 fte. onderwijs/ 0,2 fte. onderzoek).

Het salaris bedraagt -afhankelijk van opleiding en ervaring- minimaal € 2.427,- en maximaal €4.462,- bruto per maand bij een volledige aanstelling (schaal 10 of 11 van de CAO Nederlandse Universiteiten). Je ontvangt daarnaast 8% vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 8,3%.

De Universiteit Utrecht heeft een aantrekkelijk pakket arbeidsvoorwaarden, waaronder keuze voor een goede balans tussen werk en privé (o.a. goede verlofregeling), ontwikkelingsmogelijkheden en een uitstekende pensioenregeling. Meer informatie: arbeidsvoorwaarden.

Inlichtingen

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Albert Visser: .

Solliciteren

Je sollicitatiebrief en curriculum vitae kun je tot 6 januari 2014 mailen aan: .